Skip to main content

Retourbeleid

We streven naar tevreden klanten. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan bieden we een ruime retourtermijn (zie het kopje retourtermijnen voor details). Bij retournering binnen deze periode ontvangt u een volledige terugbetaling.

De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de koper, tenzij het product in eerste instantie defect of beschadigd bij u arriveert. Hierbij opmerkende dat 3D geprinte objecten altijd enige kleine oneffenheden kunnen bevatten inherent aan de productiemethode. Meer informatie hierover vindt u in artikel 17 van de algemene voorwaarden.

Retourzendingen in Nederland

Vul het retourformulier in en e-mail het naar ons of voeg het bij het product. Verzend het product naar het adres aangegeven op het formulier. Na ontvangst en controle verwerken wij de terugbetaling.

Retourzendingen vanuit andere landen

Helaas kunnen we producten geleverd in andere landen dan Nederland niet ophalen vanwege douanebeperkingen. De klant moet de retourzending zelf regelen. De zending kan worden gestuurd naar:

Quint-Essential
Oosterzoom 2
9321EJ Peize
the Netherlands

Schade en problemen

Controleer uw bestelling bij ontvangst en neem direct contact op bij defecten, beschadigingen of onjuiste items.

Retourtermijnen

  • U heeft als consument 14 dagen om de bestelling te annuleren en/of het retour bij ons aan te melden.
  • Na aanmelding vangt een termijn van 14 dagen aan waarbinnen het product teruggestuurd moet zijn. 
  • Na het aanmelden van het retour en de ontvangst van de retourzending, retourneren we het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten binnen 2 werkdagen. 

Waardevermindering

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Terugbetalingen

Na ontvangst en inspectie van uw retourzending informeren wij u over de goedkeuring. Bij goedkeuring ontvangt u automatisch een terugbetaling van het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten op uw oorspronkelijke betaalmethode binnen 2 werkdagen.

Laatkomende of ontbrekende terugbetalingen

Controleer eerst uw bankrekening, neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij of bank. Als u na de genoemde termijn geen terugbetaling heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.

Verzending van retouren

U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van uw retourzending. Deze kosten worden niet terugbetaald. Overweeg een traceerbare verzendmethode of verzekering voor duurdere items.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via de contactpagina voor vragen over terugbetalingen en retouren.